Sia-sia

Die cakap die nak back out from the plan

Ya Allah,hancur hati ni. Tuhan shj yg tahu perasaan aku.

I just want to make him see that there are finer ways.

Aku cuba bagi tahu dia berniaga ikut cara Islam lebih elok.

Pada dia, untung dan duit bnda pertama penting.

Aku cuba sedaya upaya merubah diri menjadi muslim yg baik

Jadi aku buat research supaya aku tak tersilap jalan berniaga. 

Ya Allah, kau bukakan lah hati nya. Aku lemah. Aku kecewa.

Kau tenangkn lah hati ku Ya Allah. Aku tak nak stress. Aku takut sakit.

Bisnes tu aku mula kecik sebab baking bukan minat aku

Aku nak mula kn branding shj. Aku tak suka pun aku buat.

Sebab rancangan untuk future tu dah di bincang. 

Tapi baru suku jalan. Pendapat  dah bercanggah

Aku ke yg ego.  Atau self centred. Tapi aku harap ego aku untuk

Jadi umat yang baik di mata Tuhan berbaloi.

Aku harap ego aku tunjuk pada kau untuk kau sedar tu berbaloi.

Kalaupun jodoh tu xda, aku harap kita jadi orang yg lebih baik.

Aku tahu aku tak mampu jadi yg terbaik di dunia untuk sesiapa.

Tapi aku cuma harap Tuhan jemput aku ke syurga juga akhirnya.
Aku berniaga untuk hidup yg lebih baik. Tapi aku nak sentiasa diberkarti

Mungkin perniagaan bukan jalan terbaik untuk aku dan dia. 





Aku nak tutup bikeandbites nanti. Sebab aku sedih. Usaha aku sia2.

Aku mungkin nak merantau carik kerja di tempat orang. Kalau Tuhan

Izin, kalau Tuhan beri aku kesihatan.  Kalau Tuhan beri aku kesempatan.




No comments: